pohanští Bohové jsou zpět
 
moudra: I z malé jiskry může vzejít velký oheň (norské)

POHANSKÁ KECÁRNA





www

email
KDO JSI



opiš kontrolní kód:





záznamy 15331 - 15345 z celkem: 15583

P Ř Í S P Ě V K Y



Balor

1. 04. 2005, 14:05:10

Sporák..tedy KORRAK: O megalitických kulturách se ví opravdu téměř hovno, ale tak mi povez co ti o ní řeknou nějací historici? Ne řeknou ti ani hovno! Tyhle dějiny jsou totiž prácí pro archeologi! Kteří toho zjistili docela dost, ale to je na dlouho. Takže tě nežně a lásky plně laskám na čelo(co se divíš?nadávání mi bylo zákázáno) a prosím ať již nikdy nehazíš pány bohy ARCHEOLOGY a šumaře historiky do jedný hromady

čusss


Lalwen: jsi sráč!

zapalovacz

1. 04. 2005, 10:53:41

co takhle pokecat,teda nevím jak to tu funguje jestli jako na xchatu nebo tak něco fakt nevím,pokecáte teda někdo?

Lalwen

1. 04. 2005, 10:28:15

Ahojky lidičky, mám dotaz-chci být kelt, je to jen o vlastním přesvědčení nebo k tomu je potřeba něco vííc??

Morphee

1. 04. 2005, 09:18:03

To Korrak: No, neviem, či by to bolo dobré, keby sa odrazu zistilo, že za náboženstvá vďačíme mimozemšťanom. Dajme tomu, že by sa Spasiteľ vrátil na vesmírnom korábe... Podľa môjho skromného názoru by polovica monoteistov skončila na psychiatrii, alebo by si siahla na život... pohania by to mali ľahšie, lebo pre nich by sa vlastne nič nezmenilo.
Ale otázka zrodu života vo vesmíre by bola stále nezodpovedaná. Predpokladám, že ak aj niekde vo vesmíre existuje nejaká inteligentná forma života, tiež netuší, ako vznikla.

Morphee

1. 04. 2005, 08:02:19

AREGUL: Krvavé oběti bohům pravda dnes už dost ztratily na významu, ale to neznamená, že jiné by význam neměli. Ona totiž oběť neměla a nemá jen význam jakéhosi úplatku bohům. Je to také do značné míry jednotící a psychycky podpůrný prvek pro lidi. Vojsku kdysy ani tak nepomohlo to že vola obětovali, jako spíš to že věřili že když si jeho krví pomažou zbraně bude s nimi jakási hrozivá vyšší moc a pak se to mnohem lépe bojovalo. Zdrovna tak sedlák který si na jaře nechal od žrece posvětit pluh pak pracoval s větší vervou a vírou v úspěch. V tomto významu oběť nic na své důležitosti neztratila, lidská psychyka je křehká a potřebuje nečím podpořit.

MORPHEE: Áno máš v pravdu v tom, že išlo o vieru. Ale išlo aj o strach pred prír. pohromami. Asi to záviselo od konkrétnej udalosti. A máš pravdu aj v tom, že pre vtedajších ľudí to bolo prospešné a dôležité. Dodávali si tak odvahu. Asi ako keď pozeráte športové prenosi a vidíte ako sa niektorí športovci prežehnávajú. Nie je to nič iné len dodávanie si patričnej guráže, "lebo veď keď sa prežehnám aj Boh mi pomôže." Akurát kresťania majú na to svojho Boha a pohania zasa svojich bohov. No na pohanstve je plusom (aspoň na tom Slovanskom), že bolo vo väčšej harmónii s prírodou. Ak by sme tu dnes mali pohanstvo, možno by Slovensko bolo naekologickejšou krajinou. Dokonca som niekde čítala, že za prírodné rezervácie vďačíme práve Slovanskej "úchylke" vysádzať posvätné háje. Okrem toho, je lekársky dokázané, že pobyt na čerstvom vzduchu v prírode (lese) je zdraviu prospešné. Naopak, kresťania sa zavreli do chrámov pri dym zo sviec a kadidiel, ktorý podľa najnovších zistení škodí na pľúca človeka rovnako ako smog.

Korrak

1. 04. 2005, 06:34:21

Aregul:
tak si prosím radši dej pauzu od agentů Muldera a Scullyové (tak teď nevím jestli sem ty ména dobře napsal)



Můj článek nemá s Akty X nic společného. A taky asi nečteš moc pozorně.

smiko

31. 03. 2005, 21:12:22

AREGUL:
http://dubrava.vkrp.sk/

Mas pravdu ze obnovovanie starych tradicii je pre tych ktory o to maju zaujem, a dost ma stve v urcitych veciach tato "modernost", ktora vsetky stare tradicie odsudzuje...

KORAK:
2. Co kdyby se fakt zjistilo, že na Zemi kdysi nějací mimozemšťani pobývali? A co by to udělalo s monoteistickými náboženstvími?

myslim ze ani nic, vyhlasia ze ich "boh" stvoril viacej zivotnych foriem a teraz nam dava moznost sa s nymi stretnut, blablabla, ony by uz ludi nejako namotali ako to robia stale...

Aregul

31. 03. 2005, 20:53:55

Jelikož je tu víc slováků tak se ve vašich reálijích trochu ztrácím. Kdo je to Paromova Dobrava?

Korrak: Poslyš s tím sledováním Akta X bys to neměl přehánět nevím jestli jsi to už zpozoroval ale pomalu se z tebe stává magor. Deformování lebek mělo vždy jen 2 významy: Móda a náboženství nic víc nic míň. Pokud někde ve vesmíru existuje život (jako že asi jo) tak sme se s ním prostě ještě nesetkali tak si prosím radši dej pauzu od agentů Muldera a Scullyové (tak teď nevím jestli sem ty ména dobře napsal)

Krvavé oběti bohům pravda dnes už dost ztratily na významu, ale to neznamená, že jiné by význam neměli. Ona totiž oběť neměla a nemá jen význam jakéhosi úplatku bohům. Je to také do značné míry jednotící a psychycky podpůrný prvek pro lidi. Vojsku kdysy ani tak nepomohlo to že vola obětovali, jako spíš to že věřili že když si jeho krví pomažou zbraně bude s nimi jakási hrozivá vyšší moc a pak se to mnohem lépe bojovalo. Zdrovna tak sedlák který si na jaře nechal od žrece posvětit pluh pak pracoval s větší vervou a vírou v úspěch. V tomto významu oběť nic na své důležitosti neztratila, lidská psychyka je křehká a potřebuje nečím podpořit.

Obnovování starých tradic je pro ty kdo o ně mají zájem, ale většina pohanských tradic se dochovala dodnes pod nálepkou křesťanství, stačí tu nálepku strhnout. POtíž je ale v tom že všichni sou dnes strašně "chytří" a "moderní" a tak kašlou i na to co se dochovalo tvrdíc, že už to není "in". POdle mého názoru jsou to slušně řečeno hlupáci, že Korraku?

Korrak

31. 03. 2005, 19:05:13

Na mnoha místech země byly nalezeny lebky (a občas i jiné kosterní pozůstatky), které vypadají, jako by nepatřily pozemšťanům.
Lebek podivného tvaru existuje mnoho a o řadě z nich nepochybuje ani oficiální archeologie .
Příznivci mimozemšťanů v nich hledají důkazy, že jsou to pozůstatky návštěvníků z jiných planet.
Podle vědců jde buď o výsledek umělé změny tvaru, nebo o památku na chorobný proces.

Neobvykle tvarované lebky se nacházejí především v hrobech předkolumbovských kultur Střední a Jižní Ameriky a také ve faraónském Egyptě. (Ufologické teorie se dají zde snadno vyvrátit: podle analýz jde o příslušníky druhu Homo sapiens a pak - existují důkazy, že v těchto kulturách panovala zvláštní móda umělého deformování hlav - od dětství se lebka stlačovala různými nástroji a ozdobami - tělo bývá deformováno i v současnosti: protahují se krky, stlačují se chodidla od dětského věku, dále - kapacity všech mozkoven se nevymykají hodnotám běžným u moderního člověka - okolo 1500 kubických cm.)
Existují ovšem i lebky s méně obvyklými deformacemi - jejich kapacita údajně přesahuje 2000 cm3. Většinou jsou ale uloženy v soukromých sbírkách a muzeích a známe je obvykle jen z fotek. Takže se na nich nedá nic zkoumat. (V soukromém muzeu v Meridě je uložena lebka, která se podobá strašidelné halloweenové hlavě vydlabané z dýně. Údajně má obsah 2600 - 3200 cm3.)

Jedna taková lebka ale prozkoumaná je. (Lloyd Pye, nar.1946, napsal knihu Everything You Know Is Wrong a na to se mu v r.1999 ohlásil v Texasu manželský pár a předal mu podivnou lebku. Měla ji nalézt v nějaké jeskyni v Mexiku jedna dívka. K lebce přidali legendu, že si tam prý Indiáni vypravují o návštěvnících z nebes, kteří oplodňují pozemské ženy. Prej se pro ty křížence vraceli, ale jedna matka si dítě ponechala.
Autor nazval lebku "hvězdné dítě" a snáší důkazy pro její hybridní původ.
Podle něj již několik odborníků jeho tvrzení potvrdilo.
Je známa pouze jedna konkrétní analýza DNA provedená na této lebce neanonymním odborníkem (David Sweet z University of British Columbia): nic mimozemského nenašla. Navíc "hvězdné dítě" disponuje oběma pohlavními chromozomy X a Y, což svědčí nejen o tom, že jde o chlapce, ale především o tom, že oba rodiče museli být lidé.
Dr.Pye samozřejmě argumentuje tím, že mimozemšťanské zásahy neumíme odhalit.
Objem mozkovny je sice poněkud větší - asi 1600 cm3, ale příliš se od průměru neodlišuje. Lebka tedy nejspíš patřila asi pětiletému nešťastníkovi, který trpěl nějakou chorobou, možná hydrocefalií.


Ale přesto:

1. Jak je možné, že na vzdálených místech Země jsou prováděny podobné zásahy při tvarování lidských lebek zaživa? A k čemu to sloužilo? Měli se vyvolení pozemšťané podobat nějakým bohům? Ale pak ti bohové museli mít nějaké konkrétní podoby.

2. Co kdyby se fakt zjistilo, že na Zemi kdysi nějací mimozemšťani pobývali? A co by to udělalo s monoteistickými náboženstvími?


smiko

31. 03. 2005, 18:45:53

KAZIMIR:
mas pravdu nepoznam Paromovu Dobravu. ako mozes povedat ze su podla mojho razenia ? nepoznas ma. niesom za krvave obete, takze mi to vadi. ja som dal priklad koli tomu ze chodia po krajinach a hladaju to co sa zachovalo v ustnej tradicii.

KORAK:
Mas pravdu dnes toho hladaci mytov moc nenajdu....
Kopu informacii je predavanych iba uzkemu okruhu ludi, lenze sa o nich nevie, pretoze dnesna doba je taka aka je...

MORPHEE:
ze ludia nepoznali svet okolo seba ? ech ech...
Preco myslis ze si odvracali ich zlost obetovanim ? Kopu informacii mame od ludi, ktori bojovali so slovanmi a nilen s nimi, takze autori vedeli pekne poupravit pravdu. A povecsninou sa obetovali nekrvave obety. Boli aj krvave obety, ale ako vyzerali ? myslis ze len tak porozsekavali zvierata ? podla mna vymysel zase ludi, ktory s nymi bojovali. Preco to nemohlo byt tak, ze pri hostine bola cast zvierata odlozena pre Bohov ? alebo cela hostina oslavou Bohov ?
A ako vies ze ziadny Boh hromu neexistuje ?
V minulosti sa bohovia s ludmi stretavali, su o tom aj rozpravania, lenze akonahle od nich ludia obracali tvar tak preco sa s nymi stretavat ?
Ano priroda je sama o sebe velmi silna a nicenim si ju urcite neprivedieme na stranu priatelstva.

Korrak

31. 03. 2005, 13:57:19

Balor:

Tajemství megalitických kultur je zatím pořád zahaleno oparem neznáma. Moc se toho o jejich obyvatelích a tvůrcích neví.

Anunde,

však se koukni, o čem se tu kecá.

Keltoman,

jo, ty akce bejvají docela dobrý.

Balor Zlooký

31. 03. 2005, 13:10:10

Morphee: nesouhlasím s tebou! TRADICE SE MI LIBÍ, PONĚVADŽ Y NICH BYLA CÍTIT ÚCTA! A RESPEKT!!! JAK K PŘÍRODě zvířatům(v číně prasata, v Indii Krávy, V egyptě kočky atd.)

Balor Zlooký

31. 03. 2005, 13:07:10

TRADICE: Moc se jich nezachovalo a když jo, tak maj dnes se svým počátkem (dle mého názoru) málo společnýho.....společný maj snad jen to označení.

Balor Zlooký

31. 03. 2005, 13:05:00

Korrak: tak to děláš docela bychu, poněvadž historici a archeologové. V sobě večně mají zabodaný nechty a vyškubaný vlasy(tak to dopadá, když historikům dojde argumentace) Jsou to dvě odlišné skupliny a dvě docela dost odlišné plohledy na dejiny Lidstva. Např. Dlouho trvající bitka o Megalitické kultury. Historikům docela dlouho trvalo než to zkously!

Keltoman

31. 03. 2005, 12:58:23

Pohané, nechejte (aspoň na chvíli) té nikam nevedoucí diskuze.
Mrkněte na http://sweb.cz/isarno/
a tam na Program. Třeba ta Bitva Svatobor 23. července má být povedená, 80 Vikingů v plné zbroji
záznamy 15331 - 15345 z celkem: 15583

P Ř Í S P Ě V K Y

nahoru
novinky

HLEDÁNÍ
= bez diakritiky =
MAILING LIST

NOVINKY
2.10.2014 - K tématu soch Svědkové času - jak to je ve světě >> zde

5.8.2014 - stránky se aktualizují, přibudou nové odborné články a rozjíždí se projekt Svědkové času, vztyčování pohanských model na posvátných místech :)

4.11.2011 - přidána reportáž o pochodu Závist - Stradonice >> zde

19.4.2007 - !!! Doba železná, Praha - hlednáme členy >> zde

30.9.2006 - odkaz, který byste měli shlédnout: KELTOVE.NET >> zde

25.7.2005 - DE BELLO GALLICO >> zde

19.2.2005 - přidán šermířský bazar >> zde


OBRÁZEK DNE


ONLINE OBCHOD

Daoine Ceilte

Gromovoj

KONTAKT
MEJRA cernunn@seznam.cz

SLUNEČNÍ POUŤ
východ slunce 06:55
západ slunce 16:43

NASTAVENÍ
přidej k oblíbeným přidat k oblíbeným
jako výchozí nastav jako výchozí


věnováno Cernunnovi,
Vám i Jim
 
[Kovářství - armaepona.cz] [Hist. obchod - drakkaria.cz] [Bretonský Cidre - bretagne.cz] [dobazelezna.cz] [keltoman.webgarden.cz]
Licence Creative Commons
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká Republika